یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

بوبین برق و دستگاه برق

لوازم یدکی موتور

بوبین برق و دستگاه برق

۴ بازديد

بوبین چیست؟

بوبین در واقع شامل یک سری سیم های در هم پیچیده یا قطعه الکترونیکی می‌شود که جریان انرژی به وسیله ذرات باردار از هسته را منتقل می‌کنند؛ شامل قطعات الکترونیکی ای همچون باتری، ژنراتور، موتور برق، لامپ و… می‌شود.

انرژی منتقل شده توسط بوبین در هسته ذخیره خواهد و این انرژی می‌تواند از جریان الکتریکی به میدان مغناطیسی و یا بر عکس تغییر پیدا کند.

در نتیجه این انرژی قابل تغییر است و زمانی که وارد هسته می‌شود باعث به وجود آمدن القای ولتاژ می‌شود. (اگر می‌خواهید در رابطه با اینکه ولتاژ چیست بیشتر بدانید، کلیک کنید.)

حال ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که این انرژی چگونه انتقال پیدا می‌کند؟

مدار الکتریکی وظیفه انتقال این انرژی را بر عهده دارد، مدارهای الکتریکی به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند؛ این مدار ممکن است یک جریان مستقیم را حمل کند، در این صورت جریان یا همان انرژی در یک جهت حرکت می‌کند؛ اگر بخواهیم در این باره مثالی بزنیم، می‌توانیم به مدارهای خانگی اشاره کنیم.

در عین حال مدارها حالت های دیگری از جمله مدار موازی دارند که این مدارها شامل انشعابات خاصی می‌شوند که در جریان تقسیم می‌شوند.

نکته اینجاست که در مدارهای خانگی، ولتاژ مصرفی برای هر وسیله یا قطعه الکترونیکی یکسان نیست و با توجه به نیاز هر کدام، این مقدار نیز متفاوت است.

بوبین ها انواع مختلفی دارند که در ادامه بیشتر به آنها خواهیم پرداخت، به طور مثال ممکن است برای شما این سوال پیش آمده باشد که خرید بوبین برق موتور هوندا ۱۲۵ در واقع بوبین موتور سیکلت قطعه در داخل موتور می‌باشد که با توجه به تعریفی که از بوبین کردیم در موتور فعالیت می‌کند.

  

کار بوبین چیست؟

  • بستن جریان متناوب داخل مدار
  • متصل کردن جریان مستقیم (ولتاژ)
  • اندازه گیری زمان بر اساس کاهش جریان
  • ایجاد نوسان در مدار
  • فیلتر کردن فرکانس های خاص
  • افزایش و یا کاهش ولتاژ

 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.