شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

آرشیو دی ماه 1401

لوازم یدکی موتور

آچار و ابزار

۱ بازديد

بهترین آچار شلاقی کدام برند است؟ موضوع این مطلب معرفی بهترین برند های ایرانی و خارجی انواع آچار لوله گیر در بازار استT آچار لوله گیر همانطور که از اسمش پیداست معمولاً برای لوله های آهنی نرم و لوازم جانبی که حالت گرد دارند استفاده می شود.

آچار شلاقی و بهترین مارک آچار لوله گیر به سه شکل در بازار یافت میشوند که عبارت اند از:

  • آچار لوله گیر
  • آچار زنجیری
  • آچار های شلاقی

آچار لوله گیر به دلیل کوچک بودن می تواند در مکانهایی مورد استفاده قرار گیرد که امکان چرخش آچارهای بلند وجود ندارد.این ابزار را می توان برای اهداف شخصی و نصب و هرگونه پروژه های ساختمانی استفاده کرد.

از دیگر مشخصات ظاهری این آچار شبیه آچار های آمریکایی است و دارای یک پیچ تنظیم دهانه آچار jafarishop.ir است که بر روی دسته قرار دارد و برای تغییر اندازه فک متحرک این آچار استفاده می شود.

۰ ۰

چراغ

۳ بازديد

نکات مهم و ضروری هنگام خرید چراغ موتور سیکلت:

  • قیمت چراغ: قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید چراغ موتور سیکلت را مشخص نمایید. زمانی که میزان بودجه را مشخص کنید، خود به خود مدل‌هایی که در محدوده قیمت شما قرار ندارند از انتخاب شما حذف می شوند. در نتیجه کار انتخاب برای شما ساده‌تر می شود.
  • نوع چراغ: همان گونه که می‌دانید هر موتور سیکلت دارای چراغ جلو، چراغ راهنما جلو راست، چراغ راهنما جلو چپ، چراغ راهنما عقب راست، چراغ راهنما عقب چپ و چراغ خطر هستند. شما با توجه به نیاز خود می‌توانید کل چراغ ها یا فقط چراغی که از موتور سیکلت شما معیوب است را خریداری نمایید.
  • لامپ به کار رفته: شما برای خرید چراغ چند انتخاب پیش رو دارید، یا چراغ موتور جعفری شاپ را بدون لامپ بخرید و از لامپ‌های کهنه چراغ قبلی خود استفاده کنید، چراغ را همراه با لامپ بخرید و کل آن را تعویض کنید و یا اینکه چراغ را با لامپ ال ای دی یا لامپ زنون خریداری کنید. هر یک از این لامپ‌ها یک سری ویژگی دارند که در قسمت قبل به صورت کامل معرفی شدند.
  • جنس طلق: طلق به کار رفته در چراغ وظیفه مهمی دارد، اگر از کیفیت لازم برخوردار نباشد، خیلی زود مقابل نور خورشید تغییر رنگ داده، فرسوده و از بین می رود. طلق چراغ های اصلی موتور سیکلت معمولا خیلی شفاف هستند و به راحتی تغییر رنگ نمی دهند.
  • نوع عایق: این موضوع بیشتر موقع شستشوی موتورسیکلت و روزهایی که هوا بارانی است، اهمیت خود را نشان می‌دهد. اگر طلق روی چراغ و سایر قسمت‌های آن به وسیله چسب یا واشر آب بندی نشده باشند، آب به راحتی وارد چراغ‌ها می شود و موجب سوختن لامپ داخل چراغ و یا از بین رفتن کاسه انعکاس آن‌ها می شود.
  • گارانتی: همیشه از برند‌هایی خرید کنید که قطعات خود را ضمانت می‌کنند. این محصولات معمولا کیفیت بالایی دارند، هیچ وقت شرکتی جنس بی کیفیت خود را ضمانت نمی‌کند، زیرا برای شرکت هزینه‌های زیادی به دنبال دارد. پس می‌توان این طور نتیجه گرفت که داشتن گارانتی دلیل محکمی بر بالا بودن کیفیت قطعه مورد نظر است.
۰ ۰

فنر

۲ بازديد

فنر حلزونی


فنر حلزونی با نام فنر ساعت شناخته می شود چون در ساعت کاربرد دارد. این نوع فنر از یک فولاد که شبیه باند است ساخته می شود. در خرید فنر به صورت عمده حلزونی باند فولادی به دور خود پیچیده می شود و فنر درست می شود.  فنر حلزونی نوعی فنرتخت است و کاربرد این فنر برای کنترل نیروی چرخشی است که بتوان بتوان با چرخاندن در وسایلی مانند ساعت انژی را ذخیره کرد. بهترین استفاده این فنرها وسایلی ایت که قطعات چرخشی در آن قرار دارد و با چند بار چرخاندن انژی را ذخیره و در جهت مورد نظر آزاد کند.

فنرهای دایره ایی یا گارتر

فنرهای دایره ایی، فنر های فولادی سیم پیچ هستند که دو سر فنر به هم متصل می شوند تا شکل دایره ای ایجاد کنند. آنها معمولاً در مهر و موم های روغن، موتورهای تسمه دار و اتصالات برقی استفاده می شوند. فنرهای دایره ایی در دو نوع فشاری و کششی تولید می شوند. فنرهای دایره ایی فشاری نیروهای شعاعی بیرونی را اعمال می کنند و فنر های دایره ایی کششی نیروهای شعاعی به سمت داخل را ذخیره می کنند. فرآیند تولید این فنرها شبیه فنرهای فشاری معمولی است با این تفاوت که دوسر آنها به هم متصل می شوند فنر های گارتر مانند اکثر فنرها معمولاً با فولاد کربن یا سیم از جنس استیل ساخته می شوند. از آنجا که آنها قادر به مقاومت در برابر نیروها از همه جهات هستند، فنر های دایره ایی در کنترل نیرو در حجم، فشار، دما و ویسکوزیته مؤثر هستند.
۰ ۰

فیش و فیوز

۲ بازديد

برق مورد نیاز موتورسیکلت توسط فلایویل یا فلکه برق  و مجموعه بوبین ها در موتورسیکلت تولید می شود. داخل فلایویل آهنرباهایی وجود دارد که این آهن ربا ها به صورت دائمی می‌باشند.

درمرکز فلایویل سوراخی وجود دارد که توسط آن روی شفت یا میلنگ فیش و فیوز موتور سیکلت سوار می شود. در زیر فلایویل بوبین‌های موتورسیکلت قرار می گیرند بوبین های موتورسیکلت شامل بوبین های جرقه و بوبین‌های برق و روشنایی هستند .

بوبین از فلز و مس تشکیل شده است به این صورت که سیم های مسی به صورت پشت سرهم دور فلز ها پیچیده شده اند.

بوبین های موتورسیکلت زیر فلایویل قرار می گیرند و به وسیله پیچ به بدنه انجین متصل می گردند.

فلایویل روی شفت موتور سیکلت سوار می شود و متحرک است و زمانی که موتور سیکلت روشن میشود فلایویل به دور بوبین ها می چرخد و فلایویل توسط آهنربای قوی ای که دارد میدان مغناطیسی و نیروی مغناطیسی قوی ایجاد می کند.
زمانی که فلایویل می چرخد این نیروی مغناطیسی به سمت بوبین شارش میکنند و به داخل سیم پیچ ها القا می شوند. در این میان تماس و برخورد فیزیکی وجود ندارد و توسط القای مغناطیسی این اتفاق می افتد. 

 
۰ ۰

تستر قطعات برقی

۴ بازديد

تستر قطعات الکترونیکی LCR-T7 نمونه پیشرفته‌تر تستر قطعات LCR-T4 است. این تستر می‌تواند مقدار داده‌ها را بصورت خودکار و دقیق بخواند و برای همین استفاده از آن بسیار آسان است. این محصول می‌تواند برای استفاده‌ی علاقه مندان و توسعه دهندگان الکترونیک، طراحان و تعمیرکاران الکترونیک یک انتخاب بسیار مناسب باشد. از این تستر می‌توان برای اندازه گیری هرنوعی از مقاومت، خازن، سلف، دیود، ترانزیستور، SCR و تیوپ تأثیر میدان MOS استفاده کرد.

این تستر قابلیت تشخیص اشکال موج مادون قرمز را دارد؛ و شما می توانید توسط آن، مثلاً سیگنال ارسالی از یک کنترل از راه دور مادون قرمز را رمز گشایی کنید. برای این کار LED مادون قرمز کنترل را در مقابل گیرنده “IR” تستر بگیرید و سپس دکمه را در کنترل از راه دور فشار دهید؛ اگر آشکارساز با موفقیت آن را رمزگشایی کند، کد داده ها و فرم موج مادون قرمز را روی LCD نمایش می‌دهد.

 

ویژگی های تستر قطعات الکترونیکی LCR-T7

تستر قطعات الکترونیکی LCR-T7 دارای مشخصاتی به شرح ذیل می‌باشد:

  • ارزان، دقیق و استفاده آسان (تمام اعمال روشن و خاموش و تست تنها با یک کلید انجام می‌شود)
  • قابلیت خاموش شدن خودکار
  • استفاده از سوکت ZIF برای راحتی و سرعت تست
  • تست خودکار پین عناصر و نمایش روی LCD
  • سرعت تست بالا در حدود 2 ثانیه (به جز اندازه‌گیری ظرفیت خازن‌های بزرگ؛ برای ظرفیت‌های بالا تا یک دقیقه نرمال می‌باشد)
برای خرید تستر قطعات برقی موتور اینجا کلیک کنید.
۰ ۰

قطعات انجین

۱ بازديد

قطعات انجین

.

اجزای داخلی انجین یا موتور موتور سیکلت

اگر از زیر و بم نگهداری موتور چیزی نمی دانید ، بهتر است آن را به دست یک حرفه ای بسپارید. با این حال ممکن است بخواهید بیشتر درگیر شوید یا برای اولین بار در فکر خرید موتور سیکلت هستید ، مقاله معرفی اجزای داخلی انجین موتور سیکلت ممکن است در این مسیر شما را یاری کرده تا با اجزای اصلی موتور موتورسیکلت آشنا شوی


 

انجین موتور کجاست؟

انجین همان موتور موتور سیکلت است.

تفاوت انجین موتور سیکلت ها در حجم سیلندر آن ها است که قدرت آن ها را با یکدیگر متمایز می کند ، و بر اساس حجم انجین ها طبقه بندی می شوند و نمی توان گفت که کدامیک از موتورها (انجین) بهتر از دیگری است و این شرایط در زمان استفاده مشخص می شود که متناسب با آن باید موتوری مناسب تهیه کرد البته لازم به ذکر است تفاوت انجین موتور سیکلت ها که در برخی از آنها به دلیل دو زمانه بودن و کاربرد خاص آن ها بیشتر از این گونه موتور ها استفاده می شود اما در ایران بیشتر موتورهای دو زمانه تولید و شماره گذاری نمی شود. قطعات انجین جعفری شاپ شما را در تشخیص اصل و فرع بودن قطعات یاری می کنند.
طبقه بندی انجین ها در موتور سیکلت ها

انجین های 100 سی سی

  • در این نوع انجینها که دامنه وسیعتری از موتور سیکلت ها را در بر می گیرد و بیشتر از این مدل موتور سیکلت در مسیرهای شهری و حتی جاده های خاکی استفاده می کنند.

انجین های 125 سی سی

  • در بیشتر موتور سیکلت ها از این نوع حجم استفاده می شود این نوع انجین شتاب ، سرعت و همچنین مصرف سوخت قابل قبول و متوسطی دارد و باید اشاره کرد چون شتاب و سرعت بالایی ندارند با کاربری برون شهری کمتر به کار رفته می شود.

انجین های 175 سی سی

  • این نوع موتورها حجم آن ها بین 175 و 200 سی سی تغییر می کند و عمدتا در موتورهای بیابانی یا همان موتورهای
۰ ۰