شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

اتوماتیک استارت

لوازم یدکی موتور

اتوماتیک استارت

۳ بازديد

اتوماتیک استارت چیست؟

اتوماتیک‌استارت یک قطعه الکترونیکی کوچک و بخشی از سیستم استارت خودرو است. این قطعه وظیفه دارد تا جریان برق لازم برای استارت زدن موتور را فراهم کند. این قطعه دو ورودی برق دارد. یک ورودی از سمت سوییچ و ورودی دیگر از سمت باتری خودرو است.


ورودی برق سوییچ ولتاژ اندکی دارد و تنها برای اعلام آمادگی و شروع به کار اتوماتیک استارت به کار می‌رود. هنگامی که راننده سوییچ را می‌چرخاند، جریان ضعیفی به سمت اتوماتیک استارت روانه می‌شود و آغاز فرآیند استارت زدن خودرو را اعلام می‌کند. سپس اتوماتیک‌استارت برق مورد نیاز برای شروع به کار موتور را از باطری می‌گیرد، آن را شدت می‌بخشد و به سمت سیستم استارت ارسال می‌کند. اتوماتیک‌استارت یکی از قطعات مهم هر خودرو است که چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد اما مشکلات آن مانع از راه اندازی اتومبیل شما خواهند شد.

اتوماتیک‌استارت در منابع انگلیسی با نام Starter solenoid شناخته می‌شود. مطابق اصول علم فیزیک، سلونوئید یک فنر پیچیده شده درون یک هسته مارپیچ فلزی است. هنگامی که برق وارد این هسته مارپیچ شود، سلونوئید میدان مغناطیسی را ایجاد می‌کند و در حقیقت به آهنربا تبدیل می‌شود. مزیت سلونوئید در استفاده همزمان از نیروی الکتریکی و مغناطیسی، سبب شده است تا این قطعه به عنوان یک ترانسفورماتور کوچک مورد استفاده قرار گیرد. در حقیقت سلونوئید استارت نیز یک ترانسفورماتور است که برق را برای شروع به کار خودرو تنظیم می‌کند. اتوماتیک استارت جعفری شاپ نقش واسط بین موتور استارت و باطری خودرو را دارد

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.